Zvukový Olymp

Keď sa hovorí o talianskej technike, okrem futbalu a neapolskej pizze sa myslia legendy ako napríklad Ferrari alebo Lamborghini. Značky, z ktorých sa ešte nevytratila ručná výroba, kvalitné materiály a srdce konštruktérov. Presne tieto atribúty prináša talianska firma Sonus Faber do sveta hudby, HIFI a do triedy High end.

Olympica na vrchole

Olymp je skutočná hora, ale aj hora vo svete mytológie, kde sídlili starovekí bohovia. Bol to vrchol, na ktorý bežný smrteľník vzhliadal s rešpektom a obdivom. Olympica od firmy Sonus Faber je zase triedou reproduktorov, ku ktorej môže bežný smrteľník vzhliadať s rešpektom a obdivom. Prešla celým radom technických a dizajnových úprav, aby práve v týchto dňoch dosiahla novú jemnosť a dokonalosť. A vďaka tomu získala prívlastok Nova!

Má sedem reproduktorov, oproti staršej rade pribudol jeden silnejší stĺp, väčší center aj so stojanom THE AESTHETICS a reproduktor montovateľný do steny. Vonkajšia estetika sa zmenila tiež. Drevo je ohýbané z ôsmich vrstiev, ktoré dodávajú ozvučnici extrémnu pevnosť. Toto, spolu s novo navrhnutým vnútorným rebrovaním, sa taktiež stará o elimináciu vibrácií a o zvládnutie tlaku, ktorý meniče svojim hraním vytvárajú.

V reproduktoroch je použitá aj čerstvo vyvinutá technológia nových meničov a výhybiek. Všetky páry stereo boxov majú možnosť pripojenia bi-wiring alebo bi-amping s pomocou konektorov pozlátených 24-karátovým zlatom.

Vzduch na koži

Tradíciou firmy je potiahnutie prednej steny kožou, čo výrazne zlepšuje akustické vlastnosti. Aj v sérii Olympica Nova je povrch z jemnej rukavičkovej kože samozrejmosťou. Je čierny a má jemnú štruktúru, čo esteticky kontrastuje so svetlejším lešteným povrchom dreva. Odhmotňovacie hroty, na ktorých reproduktory stoja, sú síce masívne, no majú veľmi ostrý tvar, čo ich vzhľadu dodáva ľahkosť. Sú vsadené do liatych hliníkových podstavcov. Stojanovky a center majú tieto hroty namontované na spodnej strane stojanov.

Zaujímavým konštrukčným prvkom je Stealth Ultraflex™, čo je typ basreflexu, teda výduchu vzduchu zvnútra ozvučnice. Tento systém, na rozdiel od uzavretých ozvučníc, uvoľňuje tlak vo vnútri reproduktora, ktorý vzniká pohybom membrán. Tým sa uľahčí pohyb membrány a na jej rozhýbanie stačí menší výkon zosilňovača. Konštrukcia takéhoto prieduchu nie je úplne jednoduchou záležitosťou. Pri reproduktoroch triedy Olympica je riešený skryte vo zvislej zadnej lište a bol použitý už aj pri ich starších verziách. Je inšpirovaný morskými vlnami a uľahčuje prúdenie vzduchu prieduchmi, zároveň riadi jeho rýchlosť a znižuje skreslenie.

Vycibrené počúvanie

Zvukový charakter u celej triedy je prakticky identický. Samozrejme, čím väčší reproduktor a viac meničov, tým väčší objem basov. A nemenej dôležitý je aj výber zosilňovača. Pri počúvaní sme sa viac zamerali na párik stĺpových reproduktorov. Sonus Faber má veľmi vyberaný a jemný zvuk plný tepla ale tiež detailov na výškach. Mäkší zvuk majú reproduktory aj na basoch, čo je veľmi príjemné hlavne pri dlhšom počúvaní. A keď ich skombinujeme so zosilňovačom, ktorý má poriadny výkon a dynamiku, výsledný zvuk dosahuje vyšší stupeň harmónie.

Pre menšie priestory a napríklad pre počúvanie menších jazzových koncertných telies plne postačujú stojanovky. Pre skutočný zážitok z koncertu symfonického orchestra však odporúčame siahnuť po stĺpových verziách, pri ktorých skutočne môžeme prežiť poriadne forte a dynamický nástup orchestra.

Comments are closed.