REPORT TOHO NAJLEPŠIEHO ZO SVETA LUXUSU

Najinteligentnejší sedan biznis triedy. To je prívlastok, ktorý dostala desiata generácia biznis sedanu nemeckej automobilky. Krátke previsy, dlhší rázvor, veľké kolesá a vypuklé boky, či najmä niekoľko technologických vychytávok a inovácií z tohto auta robí to najlepšie pre váš biznis. Mercedes-Benz Triedy E.

Desiata generácia biznis sedanu sa svetu predstavila v januári na autosalóne v Detroite. Dizajnovo si zobrala veľa od vlajkovej lode automobilky Triedy S ale aj Triedy C. Éčko narástlo do dĺžky, kde pribudlo 43 milimetrov a tak sa trieda E dostala na 4 923 milimetrov, o 65 milimetrov (2939 mm) väčší je aj rázvor, vďaka čomu si doprajú lepší komfort pasažieri na zadných sedadlách. Výrobca chystá tri línie vyhotovenia, ktoré sa budú líšiť prednou maskou - EXCLUSIVE, AVANTGARDE a AMG Line. Tak to bolo aj doteraz, keď športovejšiu výbavu odlišoval aj počet líšt na prednej maske. Tradičná bude mať hustejšie prevedenie s chrómové lišty a znak bude stať na kapote, športovejšia verzia zase znak zakomponuje priamo do masky, cez ktorú budú prechádzať iba dve lišty, čo dodá na agresívnejšom vzhľade. Nová Trieda E posúva vo svojom segmente latky hospodárnosti. Prispieva k tomu odľahčená konštrukcia (vyšší podiel hliníka a ultrapevnej ocele), vynikajúca aerodynamika (súčiniteľ odporu vzduchu cw 0,23) ako aj úsporné motory. Pre E 200 to bude benzínový štvorvalec s objemom 2,0 L (135 kW/ 184 k; 300 Nm, normovaná spotreba 5,9 l/100 km) a pre E 220 d úplne novo vyvinutý dieselový dvojlitorvý agregát (143 kW/195 k; 400 Nm, spotreba 3,9 l/100 km). Postupne pribudnú ďalšie motorizácie, vrátane PLUG-IN HYBRID pohonu (E 350e - systémový výkon 205kW/279k; 600 Nm; spotreba 2,1l/100km) či najvýkonnejších šesťvalcov (E 350 d – 190kW/258k; 620 Nm; spotreba 5,1l/100km). Všetky modely budú spriahnuté s novou deväťstupňovou automatickou prevodovkou 9G-TRONIC.

Za doplatok vám do auta namontujú svetlomety MULTIBEAM LED s vysokým rozlíšením, z ktorého každý obsahuje 84 individuálne ovládaných vysokovýkonných LED, ktoré mimoriadne jasne osvetľujú vozovku, bez oslňovania ostatných účastníkov cestnej premávky. Priplatiť si môžete aj zadné svetlá s názvom Hviezdny prach, ktoré majú evokovať Mliečnu dráhu alebo žiarenie prúdového motora.

Nový systém aktívneho viackomorového vzduchového pruženia zabezpečí na želanie vynikajúci komfort a špičkovú dynamiku jazdy. Súčet ďalších inovácií, ako napríklad aktívny asistent zmeny jazdného pruhu, s ktorým môže vodič bez námahy a bezpečne (stačí na dve sekundy aktivovať smerovku) prejsť do zvoleného jazdného pruhu, robí z Triedy E najinteligentnejší sedan biznis triedy. Jazdný pilot vie nielen automaticky udržiavať správny odstup od vozidiel idúcich vpredu, ale prvý raz aj jazdiť za nimi až do rýchlosti 210 km/h (dokonca i v miernych zákrutách), zasahovať tiež v prípade nejednoznačného vodorovného značenia až do rýchlosti 130 km/h, či iniciovať automatický štart vozidla v priebehu až 30 sekúnd potom ako ho pri udržiavaní odstupu zastavil (napr. zastavenie v zápche). Po zapnutí funkcie sledovania obmedzenia rýchlosti ju dokáže upravovať na základe údajov z navigačného systému alebo kamerou nasnímaných dopravných značiek.

Kokpit vozidla sa opäť ponáša na vlajkovú loď Mercedesu, teda Triedu S.  Úplnou novinkou budú dotykové tlačidlá na volante, ktoré budú rozoznávať posuny prstu. Na výber je z klasických budíkov, alebo veľkých LED displejov s uhlopriečkou 12,3 palca s vysokým rozlíšením, kde sa vám zjaví všetko, čo pre bezpečnú a komfortnú jazdu potrebujete.  Vybrať si môžete aj zo 64 farieb náladového osvetlenia. V Triede E so systémom COMAND Online je i nová generácia infotainmentu. Okrem iného nabíja mobilné telefóny a spojí ich s vonkajšou anténou vozidla bez káblov či kolísok. Technika komunikácie NFC krátkeho dosahu umožňuje pri Triede E využiť vlastný smartfón ako kľúč od vozidla. Navyše pomocou aplikácie v smartfóne môže nechať samočinne zaparkovať a vyparkovať auto a uľahčiť tak vystupovanie a nastupovanie aj na veľmi úzkych parkovacích miestach. Podobne ako pri väčšom súrodencovi z Triedy S, príplatok za audiosystém prinesie aparatúru Burmester 3D s 23 reproduktormi.  

„Trieda E je jadrom značky Mercedes-Benz a v minulosti ustavične posúvala štandardy v segmente biznis triedy. Teraz prenáša túto tradíciu početnými špičkovými inováciami do budúcnosti. Ďalší veľký krok robí nová Trieda E smerom k plne autonómnemu jazdeniu. Okrem toho zvyšuje hospodárnosť, bezpečnosť a komfort, znižuje úroveň stresu počas vedenia vozidla a umocňuje pôžitok z jazdy,“ uvádza novinku  profesor Thomas Weber, člen predstavenstva spoločnosti Daimler.

 

www.mercedes-benz.sk
VYDANIE SR JAR 2016